Karabük Haber Gazetesi

BAYRAMDA ET TÜKETİMİNE DİKKAT EDİN

Özel Medikar Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı  HediyeTuci “Kurban Etlerini bir kaç saat bekletip sağlıklı pişirme yöntemi uyguladıktan sonra tüketin” Batı Karadeniz Bölgesinin yükselen marka değeri olan Özel Medikar Hastanesi, gündeme ait halkımıza çeşitli bilgiler vererek sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı oluyor. Hastanemizin Genel Müdürü/Başhekimi Sayın Op. Dr. Ziya Boyacıoğlu sloganlarının “Sağlığa Uzanan Dost Eli” […]

BAYRAMDA ET TÜKETİMİNE DİKKAT EDİN
08 Eylül 2016 - 12:54 'de eklendi.

Özel Medikar Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı  HediyeTuci

“Kurban Etlerini bir kaç saat bekletip sağlıklı pişirme yöntemi uyguladıktan sonra tüketin”

Batı Karadeniz Bölgesinin yükselen marka değeri olan Özel Medikar Hastanesi, gündeme ait halkımıza çeşitli bilgiler vererek sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı oluyor.

Hastanemizin Genel Müdürü/Başhekimi Sayın Op. Dr. Ziya Boyacıoğlu sloganlarının “Sağlığa Uzanan Dost Eli” olduğunu belirterek” Uzman ve deneyimli doktor ve sağlık personelleriyle Batı Karadeniz halkına hizmet ediyoruz, etmeye de devam edeceğiz. Sadece poliklinik hizmetlerimizle değil yayınladığımız bilgilendirme açıklamalarıyla halkımıza sağlıkta dost elimizi uzatıyoruz” dedi.

Özel Medikar Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı  HediyeTuci Kurban Bayramı öncesi halkımızın sağlıklı beslenme  öncesi yaptığı açıklamada “ Bayramlar sevdiklerimiz ve ailemiz ile bir araya gelip geniş sofralar kurduğumuz mutlu ve sevgi dolu karşılanan günlerdir. Yıl boyunca yolunu gözlediğimiz kurbanda et tüketimi ve bunun yanı sıra tatlı tüketimi de artmaktadır. Kurulan sofraların baş tacı niteliğinde dolmalar, sarmalar, börekler ve diğer hamur işlerini de unutmamak gerekir bu yiyeceklerin tüketiminin artması sağlığı ciddi oranda tehdit etmektedir. Bu dönemde risk grubu sınıfına giren bireylerin (çocuklar, yaşlılar ve kronik hastalığı olanlar) ve normal sağlıklı bireylerin de artan et, şekerli besin ve hamur işi besinleri yerken porsiyon ölçüsüne dikkat etmesi gerekir. Aşırı kiloya sahip, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol, kalp-damar hastalığı, mide-bağırsak hastalığı ve şeker hastalığı olan bireylerin kırmızı et ve şekerli hamur tatlıları tüketimi konusunda dikkat etmesi gerekir. Sağlığı bozacak ve tehdit eden her türlü hususta yapılan beslenme önerileri ve alınması gereken tedbirler herkes için geçerli olup kurban bayramında da; yeterli ve dengeli beslenmenin temel ilkelerine, yiyecek türüne, porsiyon kontrolüne oldukça özen gösterilmelidir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuci Kurban etlerinin tüketilmesi konusundaki maddeleri şu şekilde sıraları;

             Güne bizi gün boyunca zinde tutacak ve diğer öğünlerde aşırı yemek yemeğe engel olacak sağlıklı bir kahvaltı ile başlamak önemlidir. Kahvaltıda kızartılmış besinler, hamur işleri, aşırı yağ içeren pastane ürünleri, sucuk, salam, sosis gibi işlenmiş et ürünlerinden uzak durulmalıdır.

             Bayram günü kesilen et birkaç saat bekletilip doğru pişirme yöntemleri uygulanarak tüketilebilir. Ancak yeni kesilmiş hayvan etleri hemen pişirilirse hem pişirmede sertlik hem de sindirimde zorluk oluşturur. Bundan dolayı mide de şişkinlik, hazmedememe gibi problemlere neden olur. Özellikle mide bağırsak rahatsızlığı olan bireylerin en az 24 saat beklemiş eti tüketmeleri gerekir.

             Etlerin pişirilmesi konusunda yanlış pişirme yöntemlerinden olan kızartma ve kavurma yerine ızgara, haşlama ve fırında pişirme yöntemleri kullanılmalıdır.

             Etlerin pişirilmesi için etin sahip olduğu yağ yeterli olacağı için yemeklere ekstra yağ eklenmemelidir. Hayvanların iç yağı ve kuyruk yağı yemeklere lezzet vermek amacıyla kesinlikle kullanılmamalıdır.

             Besin çeşitliğinin sağlanması açısından etlerin tek başına değil sebzeler ile birlikte pişirilmesi sağlıklı pişirme yöntemlerindendir.

             Yemeğe başlarken çorba ile başlamak ve sofrada mutlaka salatanın bulunması olmazsa olmazlardandır.

             Ekmek tercihi tam tahıllı, çavdar veya kepekli ekmekten yana olmalıdır.

             Sofrada kolalı ve gazlı içecekler, şekerli meşrubatlar bulunsa bile terciğimiz her zaman ayran veya sudan yana olmalıdır.

             Su metabolizmanın sağlıklı çalışması için ve gün içinde tüketilen besinlerin sindirimini kolaylaştırmak adına çok önemlidir. Günde en az 8-10 bardak su içilmelidir. Bunun yanı sıra aşırıya kaçmamak şartıyla açık şekersiz çay ve bitki çayları tercih edilebilir.

             Tatlı terciği bu bayramı sağlıklı ve zinde geçirmek adına öğün aralarında tüketilmesi uygun olan meyveler ve sütlü tatlılardan yana olmalıdır. Ancak bu besinlerde de porsiyonda aşırıya kaçmamak gerekir.

             Bayramda da yaşamın her gününde de fiziksel aktivitenin önemi unutulmamalıdır. Günde 30-60 dakika yapılacak yürüyüş ihmal edilmemelidir.

             Son olarak etlerin saklanması hususunda ise sadece bir yemeklik olacak şekilde paketlenen etler buzdolabının buzluk kısmında -2 derecede 1-2 hafta, derin dondurucularda -18 derecede daha uzun süre saklanabilir.

             Çözülen et hemen pişirilmeli asla geri dondurulmamalıdır.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER